The Problems of Homeschooling Arabic Learning in Sidoarjo
Problematika Pembelajaran Bahasa Arab Homeschooling di Sidoarjo
Abstract
The Problems of Learning Arabic in the Khoiru Ummah Homeschooling Group 12 Throughout. Formulation of the problem; 1) What are the problems of learning Arabic in the Khoiru Ummah 12 Homeschooling Group? 2) How to solve the problems of learning Arabic in the Khoiru Ummah 12 Homeschooling Group? The research method used by the researcher is a descriptive qualitative approach. The results of the study: 1) Arabic learning problems a) linguistic problems, namely i) phonological aspects ii) syntactic aspects iii) semantic aspects. b) non-linguistic problems, namely i) in terms of process ii) in terms of results. 2) Solutions to the problems of learning Arabic a) solutions to linguistic problems b) solutions to non-linguistic problems.
References
Asrofi, Syamsudin, 2006. Metodologi Pembelajaran Bahasa Arab, Telaah Problematika Pembelajaran Bahasa Arab, Yogyakarta: Pokja Akademik, UIN Sunan Kalijaga
Arsyad, Azhar, 2010. Bahasa Arab dan Metode Pengajarannya, Pustaka Belajar: Yogyakarta,
Depdiknas, 2008. Kamus Besar Bahasa Indonesia.Jakarta:Balai Pustaka
Djafar, Hamsiah. 2011. Pembelajaran Bahasa Indonesia. Makassar: Alauddin University Press
Haryono, Daniel. 2012. Kamus Besar Bahasa Indonesia. Jakarta: PT. Media Pustaka Poenix
Hermawan, Acep. 2014. Metodologi Pembelajaran Bahasa Arab. Bandung: PT Remaja Rosdakarya
Hermawan, Tayar dan Syaiful Anwar.1995. Metodologi Pengajaran Agama dan Bahasa Arab. Jakarta: Raja Grafindo Persada KEMENAG RI. 2012.
Mu‟in, Abdul. 2004. Analisis Kontrastif Bahasa Arab dan Bahasa Indonesia (Telaah terhadap Fonetik dan Morfologi). Jakarta: Pustaka Al Husna Baru
Muhaimin Dkk. 1996. Strategi Belajar Mengajar. Surabaya: CV. Citra Media
Nuha,Ulin. 2009. Pengajaran Bahasa Asing dengan Pendekatan Interaktif Yogyakarta: Idea Press
Nursalam. 2013. Strategi Pembelajaran Matematika. Makassar: Alauddin University Press
Permenag. 2008. Bab VI. Tentang Standar Kompetensi dan Standar Isi Pendidikan Agama Islam dan Bahasa Arab
Radhiyah Z, 2005. Metode dan Strategi Alternatif Pembelajaran Bahasa Arab, Yogyakarta: Pustaka Rihlah Group
Copyright (c) 2022 Vita Ratnasari, Najih Anwar
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.